Vanhustyön keskusliitto ja Digi- ja väestötietovirasto kannustavat eri sektorien väliseen yhteistyöhön digituen kehittämiseksi.
Etäopastuspalvelu pysyy auki myös joulun välipäivinä. Verkkolomake on auki jatkuvasti, puhelimitse voi jättää takaisinsoittopyynnön.
Kuinka älypuhelimella maksetaan kaupassa, kaverille tai verkkokaupassa? Entä mitä ovatkaan e-laskut, suoramaksu ja virtuaaliviivakoodi? Tutustu uusiin aineistoihin!
Kuinka teen muistelmat tekoälyä hyödyntäen. Millä tavalla tekoäly palauttaa muistoja menneisyydestä?
SeniorSurf teki yli 65-vuotiaille senioreille kyselyn (N=800) heidän mediataidoistaan syksyllä 2023.
Ikäystävällisessä palvelussa huomioidaan asiakkaat. Kun tarjotaan palveluita joka ikäryhmälle vauvasta vaariin, pitää eri-ikäisiä asiakkaita myös kuulla.
Seniori, tuntuuko joskus siltä, että olisit juttuseuraa vailla? Tai ihmetyttääkö digilaitteissa tai -palveluissa jokin? Apu on lähellä näissä asioissa.
Viestintä on yksi tärkeimmistä asioista tällä hetkellä digiopastusten kentällä. Viestintä on meidän kaikkien yhteistä tekemistä.
DNA:n ja Vanhustyön keskusliiton kysely yli 65-vuotiaille tähtää ikäihmisten entistä parempaan huomioimiseen myyntityössä.
"Digilaitteet ovat yhä enemmän väylä lähes kaikkiin palveluihin. Hallitusohjelmassa maalaillaan kaiken viranomaisasioinnin muuttuvan ensisijaisesti digitaaliseksi."
Tämän vuoden Vanhustenviikon 1.-8.10.2023 teemana on Tehdään iästä numero. Teemalla halutaan nostaa iäkkäät esille, tuoda heidän oma äänensä kuuluviin ja vahvistaa sitä.
Viimeiset 10 vuotta ovat muuttaneet digituen kenttää voimakkaasti. Nykyään digituen merkitys ja tarve ymmärretään, digitukea annetaan ja tarjotaan runsaasti, ja siitä keskustellaan...