Hyppää sisältöön

Tiedote: Senioreille jutteluseuraa sekä digitaitoja: ”En taida enää tulla toimeen ilman tätä iki-ihanaa palvelua!”

”Vahvikelinja on maksuton valtakunnallinen puhelinpalvelu, joka on suunnattu tuomaan iloa senioreille. Vapaaehtoisten avulla toteutettava puhelinpalvelu tukee kotona asuvien seniorien omia voimavaroja ja hyvinvointia. Vahvikelinja ei ole tukipuhelin, vaan se toimii seniorin oman tukiverkoston lisänä tuoden vaihtelua ja virkistystä päivään.

”Onko tämä se linja, jossa voin jutella ihan mistä vain? Kun mielen päällä on tuo eilinen päivä, josta haluaisin kertoa.””

”Entä digitaidot, ovatko ne jotain mitä muilla on mutta sinulla ei?
Ei huolta, kyllä muutkin digiasioihin apua ja opastusta tarvitsevat. Eikä se ole edes iästä kiinni. Puuttuvia digitaitoja ei kannata hävetä lainkaan. Kaikkea ei voi osata valmiiksi – mutta monta asiaa voi oppia.

Tyhmiä kysymyksiä ei digiasioissa olekaan. Kysy rohkeasti digiopastusta vapaaehtoisilta senioreilta. Voit saada maksutonta digiopastusta vaikkapa sähköpostin lähettämiseen ja tietokoneen asetusten säätämiseen. Tai voit pyytää opastajaa kertomaan, minkälaisia asioita digilaitteilla yleensäkään voi tehdä ja mitä iloa niistä voi olla.”

Lue koko tiedote Vanhustyön keskusliiton ePressistä. Tiedote on lähetetty Lapin ja Kainuun alueiden medioille.

(24.10.2023)